Site Loading

Indyk w diecie. Wzbogać swoją dietę o mięso z indyka

Indyk w diecie. Wzbogać swoją dietę o mięso z indyka

Jesteś na diecie, ale nie widzisz rezultatów? A może przejadło Ci się już mięso z kurczaka? To jest sygnał, że czas na zmianę na lepsze. Jakie jest rozwiązanie i odpowiedź na powyższe pytania? To proste! Mięso z indyka. Jest zdrowe i pozwala za wykorzystanie w wielu odsłonach w naszej kuchni.

Dlaczego uważamy, że mięso z indyka jest lepsze? W porównaniu z innymi mięsami, właśnie to z indyka jest najbardziej chudym mięsem. Wygrywa nawet z popularnym w wielu dietach kurczakiem dlatego warto rozważyć uzupełnienie swojej diety o mięso z indyka.

Dlaczego mięso z indyka jest takie zdrowe? Zawiera wiele wartościowych składników takich jak cynk, niacyna, selen, a także witaminy B6 i B12. A jak powszechnie wiadomo, niedobór witaminy B6 skutecznie uniemożliwia proces odchudzania.

Mięso z indyka jest bardzo sycące i może je przygotować w wielu wariantach. Ten rodzaj mięsa jest na wyciągnięcie ręki w każdym łatwo dostępnym sklepie. Najpopularniejszą w przygotowaniu jest pierś z indyka, ale także i wątróbka. Ta z kolei zawiera duże ilości witaminy A, co bardzo korzystnie wpływa na nasz układ odpornościowy i stan skóry (wygładza skórę, chroni przed przebarwieniami i ujędrnia).

Jak przygotować mięso z indyka? Poniżej przykładowy przepis na makaron z brokułami i indykiem.

Składniki:

  • pierś z indyka, ok. 250 g
  • makaron brązowy, ok. 250 g
  • brokuł cały
  • jogurt naturalny
  • czosnek
  • jajko
  • pomidorki koktajlowe
  • sól i pieprz

Wstawić wodę na makaron i ugotować go al dente. W tym czasie oczyścić brokuł i podzielić go na różyczki, sparzyć we wrzątku. Trzeba przypilnować, żeby się nie rozgotował. Mięso z indyka pokroić w kosteczkę, wrzucić na patelnię. Smażyć, aż się zarumieni. Do indyka dorzucić brokuł, przeciśnięty przez praskę czosnek, chwilę podsmażać. Po chwili dorzucić przekrojone na pół pomidorki koktajlowe. W oddzielnej miseczce wymieszać jajko i jogurt naturalny, dodać sól i pieprz, całość dokładnie wymieszać. Zawartość miseczki wlać na patelnię do przygotowanego mięsa. Całość trzymać na wolnym ogniu, aż sos zgęstnieje. Gotowe danie wyłożyć na talerz i gotowe. Smacznego!

Mięso z indyka jest bardzo prostym w przygotowaniu mięsem. Nie wymaga długiego pieczenia czy gotowania. W pół godziny możemy przygotować szybki, dietetyczny obiad, pełen wartościowych składników odżywczych. Dodatkowo mięso z indyka nie zawiera dużo kalorii, w piersi z indyka (100 g) to tylko 83 kalorie.

Warto uwzględnić ten rodzaj mięsa w swojej diecie. Pomaga nie tylko w odchudzaniu, ale także w prowadzeniu zdrowej diety, zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Na dodatek pysznie smakuje.

Close